Monday, October 13, 2008

Ku Cintakan Mereka


Ku cintakan orang-orang yang soleh
Namun, aku bukanlah sebahagian dari mereka


Ku cintakan orang-orang yang berilmu
Namun, kerdilnya aku untuk bersama mereka


Ku cintakan orang-orang yang wara'
Namun, aku bukanlah orang yang layak untuk mereka


Ku cintakan para pejuang Islam
Namun, jauhnya aku untuk mendampingi mereka


Ku cintakan orang-orang yang bertahajjud di malam hari
Namun, apakah aku jua di kalangan mereka yang bertahajjud?


Ku cintakan orang-orang yang rindukan Rasulullah
Namun, siapalah aku untuk mendekati mereka


Ku cintakan orang-orang yang menghafaz al-Quran
Namun, mampukah aku menjadi sebahagian dari mereka?


Ku cintakan orang-orang yang cintakan akhirat
Namun, hinanya aku bila berdepan dengan mereka


Ku cintakan mereka yang cintakan diriMu wahai Tuhan
Namun, layakkah aku untuk digelar hambaMu yang beriman


Ku cintakan mereka!
Ku cintakan mereka sekalian!




No comments: