Wednesday, July 29, 2009

Buat Warga Kelantan TV

Sudah tiga minggu saya tidak mendengar secara 'live' suara TG Nik Abdul Aziz berkumandang ke udara, menyampaikan kuliah Jumaatnya di Medan Ilmu, Bandar Kota Bharu. Terasa sepi jiwa ini tanpa adanya tazkirah, nasihat serta permata-permata hikmah dari mulut beliau.

Walaupun dah berlambak santapan-santapan rohani yang disebarkan dalam internet ini, namun, diri ini berasa tidak lengkap tanpa adanya mutiara terkini dari ulama itu. Uslub dan gaya bahasanya cukup bernas, mampu mencuit hati-hati pendengar untuk mengenali kehidupan berlandaskan Islam secara syumul dan sekaligus merapatkan diri pada Tuhan Rabbul Izzati.

Berkemungkinan besar, Tok Guru dah bercakap tentang persiapan-persiapan dan persediaan-persediaan menghadapi Bulan Ramadhan yang akan mengunjungi kita tidak berapa lama lagi. Mudah-mudahan, in syaa Allah, suara Tok Guru akan berkumandang lagi di alam maya pada minggu ini.

Buat warga Kelantan TV, sekalung tahniah saya ucapkan kerana anda bertungkus- lumus menjayakan Kuliah Jumaat ini secara 'live', mampu didengari insan di seluruh pelusuk dunia, walaupun saya sedikit bersedih semenjak beberapa minggu ini, tiada 'live' dikeudarakan. Namun, saya tahu dan faham, kemungkinan anda di sana mempunyai masalah-masalah yang tidak dapat dielakkan.




No comments: