Tuesday, May 19, 2009

Ya Allah... Jika Aku Jatuh Cinta



Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.


Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta nafsu...


Ya Rabbana...
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling
daripada hatiMu...



Ya Rabbal Izzati...
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid
di jalanMu...



Ya Allah...
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu...


Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu...


Ya Allah...
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepadaMu.


Aamin...


Sumber: youtube.com




No comments: