Thursday, May 14, 2009

Dalil-Dalil Wajib Berpurdah Dan Dalil-Dalil Yang Tidak Mewajibkannya










Al-Hamdulillah, syukur pada Allah swt, Tuhan yang menjadikan diri ini untuk cinta kepada ilmu, cinta kepada orang yang berilmu, kerana akhirnya dapat juga saya menyiapkan artikel ini, yang mana ia merupakan artikel yang cukup baik bagi diri saya dan rakan-rakan pengunjung yang lain.

Artikel tentang "Dalil-dalil wajib berpurdah dan dalil-dalil yang tidak mewajibkannya" ini telah diedit dari sumber yang asal dari Majalah as-Sunnah dan diambil dari Kumpulan artikel Ustaz Kholid Syamhudi, Lc dari laman ini (klik sini) yang menggunakan Bahasa Melayu Indonesia, namun, artikel tersebut tidak dijumpai. Walau bagaimanapun, al-hamdulillah salah seorang dari blogger telah 'menyimpan' artikel tersebut dalam bentuk microsoft word (klik sini), namun terdapat banyak kesalahan dalam penyusunan ayat-ayat al-Quran dan hadis-hadis yang memerlukan penelitian dan pemerhatian sebelum saya menyebarkan post pada kali ini.

Buat akhirnya, marilah sama-sama kita meneliti dalil-dalil tersebut yang dikupas oleh para ulamak sebagai pegangan kita bersama. Sebahagian mereka mewajibkannya dan sebahagian yang lain pula tidak mewajibkannya. Moga-moga ada manfaatnya. Sila klik untuk download artikel sepenuhnya. (Klik sini).




No comments: