Wednesday, March 25, 2009

Semoga Anakku Sembuh Kembali


Semalam, aku bercakap dengan anakku Nazirah atau lebih dikenali dengan G-ah melalui YM, yang kini sedang melanjutkan pelajarannya dalam bidang Bahasa Arab, di UIAM. Aku amat terkejut kerana tanpa membuang masa dia terus memberitahuku bahawa anakku Hajar kini sedang berada di wad ICU, Ampang Puteri, Kuala Lumpur. Katanya Hajar terjatuh dan terus dimasukkan ke hospital. Kini dia ditimpa stroke.

"Ya Allah, aku tidak mampu untuk berkata apa-apa. Hanya kepadaMu aku memohon segala-gala. Tangisan hatiku membuatkan aku kelu dan hanya mengharapkan kesembuhan dariMu yang Maha Berkuasa."

"Aku berada jauh darimu wahai anakku. Kalaulah aku di bumi sana, kan ku bergegas untuk menemanimu. Aku tahu, kamu anak yang bijak, solehah, sentiasa berbincang dan bersamaku seketika dulu."

"Anakku, semoga kau sembuh kembali, hidup ceria sebagaimana biasa. Semoga Allah merahmatimu, kan kita bertemu jua jika diizinkanNya."


Siti Hasliza Mat Yusoff
Sweileh, Amman.




1 comment:

cik santun said...

semoga anak itu, sembuh kembali seperti sediakala, bersama sahabat2 meneruskan sisa perjuangan..