Tuesday, February 10, 2009

Ziarah Mu'tah lagi...

Pada 29 Januari yang lalu saya dan teman dijemput oleh akhawat Mu'tah untuk menziarahi bumi Mu'tah lagi. Kebetulan mereka ada program di Amman, lalu kami mengambil kesempatan tersebut untuk bersama mereka beberapa hari.

Al-hamdulillah, kini ramai akhawat yang baru datang untuk menyambung pelajaran di Mu'tah. Pada yang baru tu diucapkan ahlan wasahlan wamarhaban. Pada yang telah menamatkan pengajian marhalah pertama tu terutamanya syafa, Salma, Farhana dan Mursyidah, saya ucapkan tahniah dan syabas!. Insya Allah, boleh jumpa lagi di bumi Malaysia.

Apa yang menyeronokkan juga bila dapat resepi masakan baru dari orang Mu'tah :). Yang lebih menyeronokkan bila dapat makan dalam talam sama-sama. Saya pun kan praktikkan secara berterusan dengan teman saya.

Pada hari Sabtu 31 Januari, saya dan akhawat sana ke Karak, menziarahi Qal'ah Solahuddin (Qal'ah Karak). Di sini saya sertakan beberapa gambar di kawasan Karak, Mu'tah. Terima kasih pada semua yang telah menjayakan program pada musim cuti semester baru-baru ini.







No comments: