Wednesday, June 2, 2010

Bebaskan Palestin!

Blog ini mengutuk sekeras-kerasnya tindakan Israel yang telah merampas kapal-kapal konvoi Fredom Flotilla dan mendesak supaya tindakan sekatan ke atas kapal-kapal ini ditarik balik demi kepentingan penduduk Gaza.

Peringatan buat kita semua:

Allah Ta'ala telah berfirman yang bermaksud: Orang-orang Yahudi dan Nasrani itu tidak sesekali berasa senang hati (redha) kepada kamu (wahai Muhammad) sehinggalah kamu mengikuti agama dan tatacara hidup mereka. Katakanlah: sesungguhnya petunjuk Allah itulah merupakan petunjuk (yang benar). Dan jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah datangnya kepadamu pengetahuan, maka Allah tidak lagi menjadi Pelindung dan Penolongmu. (al-Baqarah: 120).

Orang-orang Yahudi sememangnya tidak akan senang hati bahkan rasa 'panas pedih', mencucuk menikam, benci pada umat Islam. Namun aku sangat kecewa dengan mereka yang masih leka terhadap perancangan Yahudi sana, hanyut dalam tatacara hidup mereka... masih bencikan Islam, terus menghina perjuangan Islam. Moga-moga aku diselamatkan oleh Tuhan sekalian alam dari cenderung hati kepada mereka yang menzalimi agamaMu Tuhan, sebagaimana Yahudi menzalimi orang-orang Islam di bumi Syam.




No comments: