Sunday, June 13, 2010

Blog Kesayanganku...


Sudah beberapa hari aku tidak menjenguk blog. Entahlah, kecenderungan hati kepadanya kian berkurangan. Boleh jadi kerana aku banyak bersosial dalam dunia Facebook, atau kerana pemikiran menerawang pada dunia penulisan yang ditaklifkan, atau boleh jadi kerana keinginan yang diinginkan telah digigit oleh sebahagian insan, walaupun enjin sebuah perjuangan masih lagi kepanasan.

Anak-anakku berkata: Mama sekarang sudah curang, sudah tinggalkan blog kesayangan. Gurauan anak-anak ku lontarkan senyuman. Bukan curang, cuma bergandingan dengannya agak perlahan, jawabku.

Hari ini aku melihat banyak mesej yang ditinggalkan oleh pengunjung-pengunjung blogku. Terima kasih ku ucapkan dan maaf, kerana lambat membalasnya.

Catatan Dari Syam, nama blog yang telah dinukilkan, telah dibina, dirasmikan oleh seorang pejuang sukarelawan/wati yang banyak memberikan aku semangat untuk lebih mengenali dunia kepahlawanan. Beliau telah mengajak diriku untuk terjun ke dunia ini, meneruskan perjuangan Islam yang suci berwasilahkan blog sendiri. Pernah ku bersuara padanya: Awak berjuang kerana inginkan takhta? Jawabnya: Aku ingin masuk syurga. Jawapan sang pejuang begitulah gayanya.

Dahulunya aku kurang mengenali dunia alam maya, namun kerana hidup di alam perantauan, menongkah bumi gersang, mengharungi dataran sahara Syam, maka aku tiada pilihan untuk meluahkan rasa sebuah perjuangan, melainkan dengan percintaan pada dunia penulisan yang mampu menyebarkan pada sekalian insan.

Jutaan terima kasih buat blogku, kasih yang tidak terhingga jua buat tangan pembinanya, jua tidak dilupakan buat pengunjung setia. Mudah-mudahan Allah menaburi rahmat buat kita semua yang tidak jemu-jemu meneruskan perjuangan Islam demi sebuah cinta agung dariNya. Aameen...




No comments: