Saturday, December 6, 2008

Maafkan Dia Walau Hati Terluka



Zizi:
aku takkan maafkan si Azman tu, sanggup dia lukakan hati aku. Dulu terhegeh-hegeh menagih simpati dengan aku, supaya aku cintakannya. Lakonannya macam-macam, sampai aku jadi 'gila' dibuatnya. Tengok sekarang ni, dah terbongkarlah rahsianya. Laki orang. Pompuan tu aku kenal sangat la. Satu course dengan aku dulu. Geram betol si Azman tu, kaki pembohong, jaga kau!

Zety:
alah...maaf je lah, ramai manusia macam tu, buat-buat tak reti je. Ada lah tu hikmahnya.

Zizi:
Zety, aku bukan macam kau, kau ni apa yang orang buat kat kau...semua kau maafkan. Kau ingat mudah ker nak maafkan orang yang pancung kita ni?

Zety:
Memanglah susah, tapi tak per...ada kebaikannya.

Zizi:
Kau tu, lecturer nak failkan tesis kau pun...kau maafkan, lecturer sekerja cantaskan kau pun...kau maafkan, orang-orang dok mengata hal kau pun...kau maafkan. Apalah...pelik betul. Kalau aku...siaplah! aku kan buat segala apa yang ku fikirkan.

Zety:
aku tak suka buat kerja bodoh. Aku retilah bab-bab kerja bodoh ni...tapi malas nak layan.

Zizi:
Kau ingat kerja bodoh ke? Adil lah kalau kita buat. Biar dia rasa macam kita rasa. Betapa sakitnya hati aku ni.

Zety:
memanglah sakit, tapi aku tak fikirkan macam kau fikir tu...hanya depan mata je, aku fikirkan jauh dari itu. Kalau ikutkan hati jer, rosak hidup ni.

Zizi:
Aku tak kira, aku akan bertindak! aku kan pastikan hidup si Azman tu akan musnah.

Zety:
eh..jangan Zizi, kau jangan buat gitu. Sabarlah! kau nak hidup Azman tu musnah atau kau mahu Allah campakkan kau permata agung yang susah ditemui?! fikirlah sebaik-baiknya.

Zizi:
uhh...kalau semua orang berfikiran macam kau, selamatlah dunia ni!

Syukran Ya Tuhanku!


3 comments:

Zizi Azlinda said...

salam...erm,
zizi and zety...
watak lakonan kali ini ye kak za,
hehehe...
isytaqtulak!

sitihasliza said...

salam zizi
nama tu xde kaitan dgn yang hidup dan yang mati :)
sekadar nama yang cantik dalam lakonan

abms s said...

nama glamour...